Lediga jobb som Nämndsekreterare i Älmhult

Se lediga jobb som Nämndsekreterare i Älmhult. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Älmhult som finns hos arbetsgivaren.

Nämndsekreterare

Ansök    Aug 22    Älmhults kommun    Nämndsekreterare
Älmhults kommun befinner sig i ett expansivt utvecklingsskede och befolkningen växer som aldrig förr. Vi behöver medarbetare som aktivt och engagerat bidrar till kommunens fortsatta utveckling. I Älmhult kombinerar du den mindre ortens fördelar med en unik internationell atmosfär. Här är det lätt att leva och bo och du har nära till det mesta. Goda kommunikationer gör det lätt att pendla. Vill du ha ett spännande jobb som nämndsekreterare i Älmhults kommu... Visa mer
Älmhults kommun befinner sig i ett expansivt utvecklingsskede och befolkningen växer som aldrig förr. Vi behöver medarbetare som aktivt och engagerat bidrar till kommunens fortsatta utveckling. I Älmhult kombinerar du den mindre ortens fördelar med en unik internationell atmosfär. Här är det lätt att leva och bo och du har nära till det mesta. Goda kommunikationer gör det lätt att pendla.

Vill du ha ett spännande jobb som nämndsekreterare i Älmhults kommun?

Vi söker en driven och engagerad nämndsekreterare med intresse för informationshantering till vår nämndsekreterargrupp. Tjänsten som nämndsekreterare är placerad vid kanslienheten inom Älmhults kommun och tillhör organisatoriskt kommunledningsförvaltningen. På enheten arbetar nämndsekreterare, utredare, arkivarie, arkivassistenter samt kanslichef. Vi har ett pågående utvecklingsarbete för att effektivisera och digitalisera de kommunövergripande administrativa processerna och du får stor möjlighet att vara med och påverka morgondagens kansli.


ARBETSUPPGIFTER
Som nämndsekreterare har du en betydelsefull roll där du är den viktiga länken mellan förvaltning och politik. Du har ansvar för hela nämndsadministrationen kopplat till dina ansvarsområden. Det innebär att du ansvarar för att ärendehanterings- och nämndprocessen samordnas och kvalitetssäkras, registrera handlingar samt ger specialiststöd till politiker och tjänstepersoner i processen. Du medverkar i en samverkansgrupp med övriga nämndsekreterare i kommunen som tillsammans arbetar för att skapa en enhetlighet i och utveckla nämndsekreterararbetet.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att vara nämndsekreterare för kultur- och fritidsnämnden, kommunala råd och en nämnd som är gemensam med två andra kommuner. Du blir en nyckelspelare i genomförandet av e-arkiv. Du kommer även att vara ersättare för nämndsekreterare i kommunstyrelsen och kommunens bolag.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har högskole- eller universitetsutbildning med relevant inriktning eller erfarenhet som av arbetsgivaren bedöms som likvärdig. Vi ser gärna att du har jobbat som nämndsekreterare och har kunskaper i ärendehanteringssystem. Du ska ha kunskaper i kommunallagen, förvaltningslagen och offentlighets- och sekretesslagen.

Vi är en politiskt styrd verksamhet vilket ställer krav på såväl struktur som flexibilitet och en förmåga att hantera förändringar. Du är kvalitetsmedveten och bidrar konstruktivt till att utveckla nya effektiva arbetssätt.

Du behöver hålla flera saker i gång samtidigt men trivs också med att jobba med mer rutinmässiga arbetsuppgifter. Du är tydlig och drivande i ärendeprocessen och arbetar strukturerat. Eftersom din roll är stödjande är det viktigt att du trivs i servicerollen, att du är social, har lätt för att samarbeta och inger förtroende. Du har lätt att uttrycka dig tydligt och korrekt i både tal och skrift. Att organisera, strukturera och prioritera dina arbetsuppgifter på ett effektivt sätt är inga problem för dig. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet för tjänsten.


ÖVRIGT
Här kan du läsa mer om hur det är att jobba på Älmhults kommun: http://www.almhult.se/jobba-hos-oss

Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen. Visa mindre

Nämndsekreterare med juridisk kompetens

Ansök    Jun 29    Älmhults kommun    Nämndsekreterare
Älmhults kommun befinner sig i ett expansivt utvecklingsskede och befolkningen växer som aldrig förr. Vi behöver medarbetare som aktivt och engagerat bidrar till kommunens fortsatta utveckling. I Älmhult kombinerar du den mindre ortens fördelar med en unik internationell atmosfär. Här är det lätt att leva och bo och du har nära till det mesta. Goda kommunikationer gör det lätt att pendla. ARBETSUPPGIFTER Vill du ha ett spännande jobb som nämndsekreter... Visa mer
Älmhults kommun befinner sig i ett expansivt utvecklingsskede och befolkningen växer som aldrig förr. Vi behöver medarbetare som aktivt och engagerat bidrar till kommunens fortsatta utveckling. I Älmhult kombinerar du den mindre ortens fördelar med en unik internationell atmosfär. Här är det lätt att leva och bo och du har nära till det mesta. Goda kommunikationer gör det lätt att pendla.



ARBETSUPPGIFTER
Vill du ha ett spännande jobb som nämndsekreterare med juridisk kompetens i Älmhults kommun?

Vi söker nu en driven och nyfiken nämndsekreterare till vår nämndsekreterargrupp. Tjänsten som nämndsekreterare är placerad vid Kanslienheten inom Älmhults kommun och tillhör organisatoriskt kommunledningsförvaltningen. På enheten arbetar nämndsekreterare, registrator, utredare, arkivarie, arkivassistenter samt jurist och kanslichef. Vi har ett pågående utvecklingsarbete för att effektivisera de kommunövergripande administrativa processerna, vilket innebär att du får stor möjlighet att vara med och påverka morgondagens kansli.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter blir att vara nämndsekreterare till miljö- och byggnämnden. Uppdraget innebär att du ansvarar för att ärendehanterings- och nämndprocessen samordnas och kvalitetssäkras samt ger specialiststöd i den processen till politiker och tjänstpersoner. Det innebär att du förbereder nämndens möten samt hanterar kallelser, dagordningar, protokoll och viss diarieföring. I rollen som nämndsekreterare med juristkompetens kommer du att bistå förvaltningen med juridisk kompetens inom framförallt miljöbalken och plan- och bygglagen. Du kommer att vara en nyckelperson i förvaltningens kvalitets- och utvecklingsarbete. Du kommer att ingå i kommunens nätverk för nämndsekreterare och jurister.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har högskoleutbildning inom juridik eller annan högskoleutbildning som bedöms likvärdig. Du ska ha kunskaper i kommunallagen, förvaltningslagen, offentlighets- och sekretesslagen, miljöbalken och plan- och bygglagen. Det är meriterande om du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och erfarenhet av ärende- och dokumenthanteringssystem.

Som person är du organiserad, serviceinriktad och ansvarskännande. Du ska ha en vilja att själv ta ansvar för dina arbetsuppgifter samt bidra till det gemensamma utvecklingsarbetet. Det är viktigt att du kan strukturera ditt arbete och arbeta självständigt men du behöver också ha mycket god samarbetsförmåga och trivas i servicerollen. Du behöver vara lugn, stabil och kontrollerad i stressade situationer. Du är kvalitetsmedveten och delar aktivt med dig av ny kunskap och idéer, så att verksamheten kan utvecklas. Det är självklart en förutsättning att du har god förmåga att uttrycka dig i både tal och skrift. För rätt person kan detta vara starten på en framgångsrik karriär inom kommunal sektor. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet för tjänsten.

ÖVRIGT
Här kan du läsa mer om hur det är att jobba på Älmhults kommun: almhult.se/jobb

Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen. Visa mindre

Nämndsekreterare

Ansök    Jun 20    Älmhults kommun    Nämndsekreterare
Drömmer du om ett meningsfullt arbete som gör skillnad? Välkommen till Älmhults kommun – där möjligheterna att göra skillnad i människors vardag är stora! Vi behöver engagerade medarbetare som vill vara med och forma vår kommun framåt. I Älmhult kombinerar du den mindre ortens fördelar och charm med en unik internationell atmosfär. Här är det lätt att leva och bo och du har nära till det mesta. Bra kommunikationer gör det även enkelt och smidigt att pendl... Visa mer
Drömmer du om ett meningsfullt arbete som gör skillnad?

Välkommen till Älmhults kommun – där möjligheterna att göra skillnad i människors vardag är stora! Vi behöver engagerade medarbetare som vill vara med och forma vår kommun framåt. I Älmhult kombinerar du den mindre ortens fördelar och charm med en unik internationell atmosfär. Här är det lätt att leva och bo och du har nära till det mesta. Bra kommunikationer gör det även enkelt och smidigt att pendla.

Vi söker en driven och engagerad medarbetare med intresse för informationshantering till vår nämndsekreterargrupp. Tjänsten som nämndsekreterare är placerad vid kanslienheten inom Älmhults kommun och tillhör organisatoriskt kommunledningsförvaltningen.

Hos oss arbetar nämndsekreterare, utredare, arkivarie, arkivassistenter samt kanslichef. Vi har ett pågående utvecklingsarbete för att effektivisera och digitalisera de kommunövergripande administrativa processerna och du får stor möjlighet att vara med och påverka morgondagens kansli.

ARBETSUPPGIFTER
Som nämndsekreterare har du en betydelsefull roll där du är den viktiga länken mellan förvaltning och politik. Du har ansvar för hela nämndadministrationen kopplat till dina ansvarsområden. Det innebär att du ansvarar för att ärendehanterings- och nämndprocessen samordnas och kvalitetssäkras samt ger specialiststöd till politiker och tjänstepersoner i processen. Du medverkar i en samverkansgrupp med övriga nämndsekreterare i kommunen som tillsammans arbetar för att skapa en enhetlighet i och utveckla nämndsekreterararbetet.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att vara nämndsekreterare med ansvar för en eller flera nämnder. Du registrerar, koordinerar och handlägger ärenden åt nämnden samt deltar vid nämndens sammanträden och presidiemöten. Du bevakar att ärenden kommer upp för beslut samt granskar kvalitet och rättssäkerhet. Du ansvarar för bevakning av ärenden och samordning av verksamheten. Då kansliet har en central nämndorganisation ingår det i uppdraget att vid behov stötta i hantering av andra nämnder.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har högskole- eller universitetsutbildning med relevant inriktning eller erfarenhet som av arbetsgivaren bedöms som likvärdig. Vi ser gärna att du har erfarenhet som nämndsekreterare och har kunskaper i ärendehanteringssystem. Du ska ha kunskaper i kommunallagen, förvaltningslagen och offentlighets- och sekretesslagen.

Vi är en politiskt styrd verksamhet vilket ställer krav på såväl struktur som flexibilitet och en förmåga att hantera förändringar. Du är kvalitetsmedveten och bidrar konstruktivt till att utveckla nya effektiva arbetssätt. Du behöver hålla flera saker i gång samtidigt men trivs också med att jobba med mer rutinmässiga arbetsuppgifter. Du är tydlig och drivande i ärendeprocessen och arbetar strukturerat.
Eftersom din roll är stödjande är det viktigt att du trivs i servicerollen, att du är social, har lätt för att samarbeta och inger förtroende. Du har lätt att uttrycka dig tydligt och korrekt i både tal och skrift. Att organisera, strukturera och prioritera dina arbetsuppgifter på ett effektivt sätt är inga problem för dig. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet för tjänsten.

ÖVRIGT
Här kan du läsa mer om hur det är att jobba på Älmhults kommun: https://www.almhult.se/jobba-hos-oss

Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen. Visa mindre

Nämndsekreterare

Älmhults kommun befinner sig i ett expansivt utvecklingsskede och befolkningen växer som aldrig förr. Vi behöver medarbetare som aktivt och engagerat bidrar till kommunens fortsatta utveckling. I Älmhult kombinerar du den mindre ortens fördelar med en unik internationell atmosfär. Här är det lätt att leva och bo och du har nära till det mesta. Goda kommunikationer gör det lätt att pendla. ARBETSUPPGIFTER Ekonomi- och kansliavdelningen leder och ansvarar... Visa mer
Älmhults kommun befinner sig i ett expansivt utvecklingsskede och befolkningen växer som aldrig förr. Vi behöver medarbetare som aktivt och engagerat bidrar till kommunens fortsatta utveckling. I Älmhult kombinerar du den mindre ortens fördelar med en unik internationell atmosfär. Här är det lätt att leva och bo och du har nära till det mesta. Goda kommunikationer gör det lätt att pendla.

ARBETSUPPGIFTER
Ekonomi- och kansliavdelningen leder och ansvarar för den övergripande ekonomistyrningen och kansliverksamheten inom Älmhults kommun och tillhör organisatoriskt kommunledningsförvaltningen, under kommunstyrelsen. Ekonomi- och kansliavdelningen består av fyra enheter: Kanslienheten, Upphandlingsenheten, Redovisningsenheten och Ekonomistyrningsenheten. Till vår kanslienhet söker vi en kompetent nämndsekreterare. Du kommer att arbeta tillsammans med övriga nämndsekreterare, utredare, kommunarkivarie och kanslichef. Tillsammans arbetar vi med att utveckla processerna för ledning och styrning.

Som nämndsekreterare kommer du ansvara för administrativa uppgifter rörande ärendehantering. Du håller ihop och säkerställer en effektiv och rättssäker ärendehanteringsprocess. Det är du som samordnar och följer upp att nämnden verkställer gällande beslut samt planerar, utbildar och kommer med utvecklingsförslag kring nämndadministrationen. Du kommer ingå i en grupp med nämndsekreterare där du har flera kollegor som har samma typ av arbetsuppgifter som dig. Vi har påbörjat ett utvecklingsarbete inom kansliet, för att effektivisera de kommunövergripande administrativa processerna, vilket innebär att du får stora möjligheter att vara med och påverka morgondagens kansli.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har:
* Statsvetenskaplig högskoleutbildning eller motsvarande
* Erfarenhet av kommunstyrelsens nämndadministration
* Kunskaper i kommunallagen, förvaltningslagen, dataskyddsförordningen, offentlighet- och sekretesslagen.

Du är organiserad, serviceinriktad och ansvarskännande. Du ska ha en vilja att själv ta ansvar för dina arbetsuppgifter samt bidra till det gemensamma utvecklingsarbetet. Det är viktigt att du kan strukturera ditt arbete och arbeta självständigt men du behöver också ha mycket god samarbetsförmåga och trivas i servicerollen. Du är kvalitetsmedveten och delar aktivt med dig av ny kunskap och idéer, så att verksamheten kan utvecklas. För rätt person kan detta vara starten på en framgångsrik karriär inom kommunal sektor.

Vi ser fram emot att du blir en av oss!



ÖVRIGT
Här kan du läsa mer om vår värdegrund: http://www.almhult.se/vardegrund Visa mindre

Nämndsekreterare

Ansök    Jun 11    Älmhults kommun    Nämndsekreterare
Älmhults kommun befinner sig i ett expansivt utvecklingsskede och befolkningen växer som aldrig förr. Vi behöver medarbetare som aktivt och engagerat bidrar till kommunens fortsatta utveckling. I Älmhult kombinerar du den mindre ortens fördelar med en unik internationell atmosfär. Här är det lätt att leva och bo och du har nära till det mesta. Goda kommunikationer gör det lätt att pendla. Vill du ha ett spännande jobb och ingå i en utvecklingsintresserad ... Visa mer
Älmhults kommun befinner sig i ett expansivt utvecklingsskede och befolkningen växer som aldrig förr. Vi behöver medarbetare som aktivt och engagerat bidrar till kommunens fortsatta utveckling. I Älmhult kombinerar du den mindre ortens fördelar med en unik internationell atmosfär. Här är det lätt att leva och bo och du har nära till det mesta. Goda kommunikationer gör det lätt att pendla.

Vill du ha ett spännande jobb och ingå i en utvecklingsintresserad grupp?

Då en av våra kollegor går på föräldraledighet söker vi nu en nämndsekreterare till kanslienheten.

Kansliverksamheten inom Älmhults kommun tillhör organisatoriskt kommunledningsförvaltningen, under kommunstyrelsen. På enheten arbetar nämndsekreterare, utredare, arkivarie, arkivassistenter samt jurist och kanslichef. Vi har ett pågående utvecklingsarbete för att effektivisera de kommunövergripande administrativa processerna, vilket innebär att du får stor möjlighet att vara med och påverka morgondagens kansli.

ARBETSUPPGIFTER
I ditt uppdrag ingår att vara nämndsekreterare till kommunstyrelsen och dess arbetsutskott samt personalutskott. Uppdraget innebär att du ansvarar för nämndens förvaltning, koordinerar och handlägger ärenden åt nämnden samt deltar vid nämndens sammanträden och presidiemöten. Du bevakar att ärenden kommer upp för beslut samt granskar kvalitet och rättssäkerhet. Du ansvarar även för bevakning av ärenden och övrig samordning av verksamheten. Även övrig nämndsadministration ingår i uppdraget.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har Statsvetenskaplig högskoleutbildning eller annan utbildning eller erfarenhet som av arbetsgivaren bedöms lämplig. Du har kunskaper i kommunallagen, förvaltningslagen, dataskyddsförordningen, offentlighets- och sekretesslagen.
Erfarenhet av liknande arbete samt erfarenhet av diariesystemet evolution är meriterande

Som person är du organiserad, serviceinriktad och ansvarskännande. Du ska ha en vilja att själv ta ansvar för dina arbetsuppgifter samt bidra till det gemensamma utvecklingsarbetet. Det är viktigt att du kan strukturera ditt arbete och arbeta självständigt men du behöver också ha mycket god samarbetsförmåga och trivas i servicerollen. Du är kvalitetsmedveten och delar aktivt med dig av ny kunskap och idéer, så att verksamheten kan utvecklas. För rätt person kan detta vara starten på en framgångsrik karriär inom kommunal sektor. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet för tjänsten.

ÖVRIGT
Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen. Visa mindre

Nämndsekreterare

Ansök    Jul 8    Älmhults kommun    Nämndsekreterare
Älmhults kommun befinner sig i ett expansivt utvecklingsskede och befolkningen växer som aldrig förr. Vi behöver medarbetare som aktivt och engagerat bidrar till kommunens fortsatta utveckling. I Älmhult kombinerar du den mindre ortens fördelar med en unik internationell atmosfär. Här är det lätt att leva och bo och du har nära till det mesta. Goda kommunikationer gör det lätt att pendla. Vill du ha ett spännande jobb som nämndsekreterare i Älmhults kommu... Visa mer
Älmhults kommun befinner sig i ett expansivt utvecklingsskede och befolkningen växer som aldrig förr. Vi behöver medarbetare som aktivt och engagerat bidrar till kommunens fortsatta utveckling. I Älmhult kombinerar du den mindre ortens fördelar med en unik internationell atmosfär. Här är det lätt att leva och bo och du har nära till det mesta. Goda kommunikationer gör det lätt att pendla.

Vill du ha ett spännande jobb som nämndsekreterare i Älmhults kommun?

Vi söker nu drivna och målmedvetna nämndsekreterare till vår nämndsekreterargrupp. Som nämndsekreterare är du placerad vid Kanslienheten inom Älmhults kommun och tillhör organisatoriskt kommunledningsförvaltningen. På enheten arbetar nämndsekreterare, utredare, arkivarie, arkivassistenter samt jurist och kanslichef.

Vi har ett pågående utvecklingsarbete för att effektivisera de kommunövergripande administrativa processerna, vilket innebär att du får stor möjlighet att vara med och påverka morgondagens kansli. Du kommer även att ingå i kommunens nätverk för nämndsekreterare.

ARBETSUPPGIFTER
I arbetsuppgifterna ingår att ansvara för att ärendehanterings- och nämndprocessen samordnas och kvalitetssäkras samt ge specialiststöd i den processen till politiker och tjänstemän. Det innebär att du förbereder nämndernas och utskottens möten samt hanterar kallelser, dagordningar och protokoll. Du deltar vid nämndernas sammanträden och presidiemöten. Du ansvarar även för bevakning av ärenden samt övrig samordning av verksamheten.

Vi söker en nämndsekreterare för tillsvidareanställning till socialnämnden, dess arbetsutskott och gemensamma nämnden för familjerättsliga frågor. I denna tjänsten kan det även komma att ingå ansvar för förvaltningens diarie- och ärendehanteringssystem inklusive posthantering.

Vi söker även en vikarierande nämndsekreterare till kommunstyrelsen, dess arbetsutskott och personalutskott. Vikariatet är på ett år med möjlighet till förlängning.

Ange i ansökan vilken/vilka tjänster du är intresserad av.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har högskoleutbildning inom offentlig förvaltning, juridik eller samhällsvetenskap, och har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Även annan utbildning eller erfarenhet som av arbetsgivaren bedöms lämplig kan vara aktuell. Du ska ha kunskaper i kommunallagen, förvaltningslagen, dataskyddsförordningen och offentlighets- och sekretesslagen. Vidare ska du ha kunskap om och erfarenhet av ärende- och dokumenthanteringssystem.

Som person är du organiserad, serviceinriktad och ansvarskännande. Du ska ha en vilja att själv ta ansvar för dina arbetsuppgifter samt bidra till det gemensamma utvecklingsarbetet. Det är viktigt att du kan strukturera ditt arbete och arbeta självständigt men du behöver också ha mycket god samarbetsförmåga och trivas i servicerollen. Du behöver vara lugn, stabil och kontrollerad i stressade situationer. Du är kvalitetsmedveten och delar aktivt med dig av ny kunskap och idéer, så att verksamheten kan utvecklas. Det är självklart en förutsättning att du har god förmåga att uttrycka dig i både tal och skrift. För rätt person kan detta vara starten på en framgångsrik karriär inom kommunal sektor. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet för tjänsten

ÖVRIGT
Här kan du läsa mer om hur det är att jobba på Älmhults kommun: http://www.almhult.se/jobba-hos-oss

Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen. Visa mindre

Nämndsekreterare

Älmhults kommun befinner sig i ett expansivt utvecklingsskede och befolkningen växer som aldrig förr. Vi behöver medarbetare som aktivt och engagerat bidrar till kommunens fortsatta utveckling. I Älmhult kombinerar du den mindre ortens fördelar med en unik internationell atmosfär. Här är det lätt att leva och bo och du har nära till det mesta. Goda kommunikationer gör det lätt att pendla. Ekonomi- och kansliavdelningen leder och ansvarar för den övergripa... Visa mer
Älmhults kommun befinner sig i ett expansivt utvecklingsskede och befolkningen växer som aldrig förr. Vi behöver medarbetare som aktivt och engagerat bidrar till kommunens fortsatta utveckling. I Älmhult kombinerar du den mindre ortens fördelar med en unik internationell atmosfär. Här är det lätt att leva och bo och du har nära till det mesta. Goda kommunikationer gör det lätt att pendla.

Ekonomi- och kansliavdelningen leder och ansvarar för den övergripande ekonomistyrningen och kansliverksamheten inom Älmhults kommun och tillhör organisatoriskt kommunledningsförvaltningen, under kommunstyrelsen. Ekonomi- och kansliavdelningen består av fyra enheter: Kanslienheten, Upphandlingsenheten, Redovisningsenheten och Ekonomistyrningsenheten. Till vår kanslienhet söker vi en kompetent nämndsekreterare. Du kommer att arbeta tillsammans med nämndsekreterare, jurist och kanslichef. Tillsammans arbetar vi med att utveckla processerna för ledning och styrning.

ARBETSUPPGIFTER
Som nämndsekreterare kommer du ansvara för administrativa uppgifter rörande ärendehantering. Du håller ihop och säkerställer en effektiv och rättssäker ärendehanteringsprocess. Det är du som samordnar och följer upp att nämnden verkställer gällande beslut samt planerar, utbildar och kommer med utvecklingsförslag kring nämndadministrationen. Du kommer ingå i en grupp med nämndsekreterare där du har flera kollegor som har samma typ av arbetsuppgifter som dig. Vi har påbörjat ett utvecklingsarbete inom kansliet, för att effektivisera de kommunövergripande administrativa processerna, vilket innebär att du får stora möjligheter att vara med och påverka morgondagens kansli.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har statsvetenskaplig högskoleutbildning eller motsvarande samt kunskaper i kommunallagen, förvaltningslagen, dataskyddsförordningen och offentlighet- och sekretesslagen.

Det är meriterande med erfarenhet av liknande arbete och erfarenhet av diariesystemet evolution.

ÖVRIGT
Här kan du läsa mer om vår värdegrund: http://www.almhult.se/vardegrund Visa mindre